Nytt år och nytt decennium och god fortsättning önskar jag! Den här julen köpte vi inga julklappar till varandra utan det blev i stället en hotellnatt i Göteborg, precis som vi brukar.
 
Vi hade en lång julledighet det här året, jag jobbade visserligen två dagar men bara 6 timmarsdagar så det märktes inte av så mycket. Efter nyår åkte vi alltså till Göteborg och checkade in på hotellet redan på förmiddagen.
 
Självklart blev det besök i favoritaffären Artilleriet, eller affärerna kanske man kan säga för köksgrejerna finns ju i en egen affär, The Kitchen. Älskar att gå här inne och titta och inspireras. 
 
 
(null)
 
 
Fina fiskfaten blev jag sugen på!
 
 
(null)
 
 
 
(null)
 
 
 
(null)
 
Precis jämte the Kitchen på Magasingatan ligger själva Artilleriet som numera finns på två våningar. Jag kan gå här in länge kan jag väl säga. 
 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
 
 
(null)
 
 
Vi bodde förresten på Hotel Pigalle som är mitt bästa favorithotell. Har bott där ett antal gånger, och blir aldrig besviken. Det här var nog sjätte rummet vi bodde i. Jag har ju skrivit om Pigalle  flera gånger tidigare på min gamla blogg. 
 
 
(null)
 
(null)
 
Hotell Pigalle, mitt favorithotell!
 
Lunchen åt vi på Ritz, lålngbakad högrev med potatispuré, så gott och tallriken var ju väldigt vacker när den kom in med fina färger. Man äter ju med ögat också, eller hur?
 
 
(null)
 
 
Efter lunchen fortsatte vi till Palmhuset som ligger vid Trädgårdsföreningen som vi inte besökt tidigare, en riktig oas ju. 
 
 
(null)
 
(null)
 
 
(null)
 
 
 
Efter det besöket var det dags att slinka in på nästa hotell, Dorsia. Jag trivs ju väldigt bra på hotell, älskar att sitta där och kolla på folk som kommer och går. Dorsia är jag väldigt förtjust i, känns så avslappnande här, trevlig personal och lite gott i glasen, jag tog en champagnedrink med grillad ananas som var riktigt god. Första gången man är här kan man nog bli lite förvånad, det
 finns massor att titta på. 
 
 
 
(null)
 
(null)
 
 
 
(null)
 
Min champagnedrink med ananassmaken, C tog en variant av Aperol spritz och så lite tryffelchips med aioli. 
 
Ja här ser ni litegrann av vad vi hittade på. Dagen därpå gick vi till Haga och kollade lite, men där har jag inga bilder från. Får bli en annan gång kanske. Hoppas ni hittar något tips från mitt besök. 
 
 
 
 
dorsia, pigalle,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej