Vi har nyss kommit hem från stugan där vi varit några dagar men jag tänkte i stället visa lite bilder från förra helgen. Vi åkte då på fredagen till Helsingborg med vänner och samma dag blev det även en tur till Helsingör. Blir lite utlandskänsla bara man stiger på båten dit och det känns så härligt. 
 
Vi började med att sätta oss på torget i Helsingör och äta smörrebröd ihop med det klassiska en öl och en jägemeister. Det var så pass varmt ute att vi faktiskt kunde sitta ute och äta. Bara njuter av detta, knallblå himmel och sol och 15 - 16 grader. 
 
(null)
 
Axeltorv i Helsingör
 
Efter att vi strosat runt i Helsingör tog vi färjan igen och "turade" några gånger fram och tillbaka. Ganska lugnt på båten denna fredageftermiddag. 
 
 
(null)
  
Från min plats på båten där solen snart är på väg nedåt. Kanske inte den bästa bild jag tagit. 
 
 
(null)
 
Efter frukosten på lördagen vandrade vi runt i Helsingborg. Finaste utsikten från Kärnan i centrum. Vi passade också på att titta in på hotellet The Vault, som är så fint. Vi hade bokat rum här förra året men det var i största coronatiderna och man fick väl inte åka iväg på några resor längre bort än 2 timmar. Vi klarar väl oss precis på det hemifrån oss men det kändes ju ändå inte så kul då att resa iväg. 
  
 
(null)
 
 Jag tog i alla fall lite bilder från foajén där det även finns bar. 
 
 
(null)
 
 Blommor i taket i entrén
 
 
(null)
 
 Fint hotell tycker jag och nästa gång vi åker till Helsingborg blir det nog här vi bor. 
 
 
Lunchen åt vi på Madame Moustache. Ligger i ett hus från 1600-talet och jättemysig miljö. Faktiskt tog jag inga foton här tyvärr. Lite franskinspirerad stil på både mat och dryck och vi var alla nöjda med vår mat. 
 
På kvällen blev det i stället spanskt med tapas på Barrica. Också ett mysigt ställe som jag rekommenderar. Blev inte några bilder tagna här inne heller. 
 
 
Här kunde vi för första gången smaka på vinet från Mallorca, AN2, som vi blev rekommenderade en gång på flyget av en svensk man som bor på Mallorca. Det var väldigt gott och går att beställa på Systembolaget
 
 
 Härligt att komma i väg lite, jag gillar Helsingborg, tycker det är en trevlig stad men längesedan vi övernattade här, det gör jag gärna om.
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej