Vi kom ner till stugan i torsdags kväll och möttes av en rabatt full av blommande tulpaner! Så glad man blir när det börjat blomma, nu väntar vi på att de svarta tulpanerna ska visa sig också men de är alltid lite senare. 
 
 
(null)
 
När vi åkte härifrån i påskas hade de knappt börjat visa sig så det har växt rejält de här veckorna, trots den här kalla våren. Det har varit så soligt och fint men ändå så kallt. 
 
 
(null)
 
Även pionen har hunnit upp en bra bit. Och pärlhyacinterna här nedan är så fina men sin lite speciella blå färg, inte alls samma som de man köper tycker jag. 
 
(null)
 
 
(null)
 
En liten kungsängslilja har hamnat i lavendeln, det här året fick jag se en i alla fall. Andra år har jag nog missat dem. 
 
 
(null)
 
När vi åkte hem i påskas missade jag att ta med två gurkplantor hem och tänkte att de säkert hade vissnat ner totalt. De hade ju sjunkit ihop rejält men efter lite vatten piggnade de till igen och har till och med börjat blomma. Utan vatten i 9 dagar alltså. Denna gången har vi lämnat dem ute, tror nog vi ska slippa frostnätter nere i stugan nu, så jag hoppas de överlever. Lite svårt det där när man börjar odla något när man inte är på plats hela tiden, utan det blir till att ta dem fram och tillbaka. 
 
Nog om blomster. Nu börjar vi ladda så smått inför hockeymatch där vi hoppas att HV tar hem segern i kväll och blir klara för elitserien igen. Heja heja!
 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej