I går morse körde vi E4:an söderut till trakterna där vi hade vår stuga. 

 

(null)

Det var en dimmig morgon och ganska lugnt med trafik. 

(null)

Vi stannade och tog en fika på vägen ner, sedan blev första stoppet Laholm och deras bokhandel. Tycker det är så mysigt här och som det ska se ut i en bokhandel med lite gammaldags miljö. I vår stad finns tyvärr inga sådana här mindre bokhandlar kvar utan bara en större som tillhör en stor kedja. Nu var jag på jakt efter min kalender för 2024 som jag bara kan hitta i mindre bokhandlar.

(null)


Ja jag kör fortfarande analogt och kommer nog fortsätta med det, känns mycket lättare att hantera. Tyvärr hade de inte denna här heller men vi åkte till Båstad senare där jag fick tag i den. 

(null)


Vi åkte sedan vidare ner till havet och Skummeslövsstrand som var "vår" badplats. Ganska skön temperatur och solen tittade också fram. 

(null)

Efter ytterligare några ärenden var det dags för lunch. Lite smått besviken för det var inte riktigt samma goda mat som tidigare. Man har nog bytt ägare känns det som. Vi åt Havets Wallenbergare men smakade så där. Bilden ovan tog jag på väg till toaletten, fint med stor ljuslykta och kruka.


(null)


(null)


Det brukar bli ett besök hos studio Jockså när vi är i Båstad, alltid så mycket fint här inne, men inget köp denna gång.

(null)

Ja, efter detta var det dags att fara hemåt igen men alltid trevligt att komma ner till våra gamla hemtrakter.

Trevlig fredag!




Liknande inlägg

1 kommentarer

Heléna

14 Nov 2023 14:57

Så många fina bilder och en så mysig tur! Jag älskar äldre bokhandlar - så mycket mysigare än de stora kedjorna. Jag brukar alltid passa på att kika in i stadens bokhandel när vi är på road trip. Så tråkigt att maten inte smakade som ni hade önskat. Kramar 🤗🥰💖

Kommentera

Publiceras ej