Tappat lusten att blogga det senaste, tycker inte jag har så mycket att skriva om och vi gör inget speciellt heller som kan vara intressant för andra att läsa om tänker jag ibland. Men så tänker jag också att det här är ju min dagbok på nätet och jag kan ju skriva vad jag vill. Så, det kommer här en liten sammanfattning om vad som hänt sedan sist.

Förra veckan skulle vi egentligen varit på Mallorca men det blev ju inget med det som jag skrivit om tidigare, resan har ju bokats om och vi åker i maj nästa år i stället.

(null)


Ibland kommer jag ihåg att ta ett foto på maten. På måndagen blev det i alla fall fisksoppegryta som jag väl skrivit om tidigare. En favoritsoppa från Anna Bergenströms kokbok. Ingredienserna ses nedan utom fisken, denna gången hade jag både torsk och lax. 

(null)


 På tisdagen fick vi hjälp av en av sönerna att slänga två garderober från förrådet på tippen. Tog samtidigt ner vinterkläderna från vinden och hängde ut dem på vädring.

(null)


Mer matlagning. Nu är det torsdag och här är ingredienserna till köttfärssoppan jag gjorde. (Köttfärsen är fortfarande kvar i kylen). Det här receptet har jag själv komponerat så inget att hänvisa till men jag har skrivit ner på papper ifall jag skulle glömma. 

(null)


Varför den här bilden hamnade i kamerarullen förra veckan är lite oklart. Den togs på Mallorca i maj och jag kollade väl igenom bilderna från då i stället för resan som vi skulle gjort.  

(null)

På fredagen tog jag blodprover inför kommande läkarbesök + besök hos sjukgymnasten pga. att benet inte riktigt är som det ska. Hon hittade inget större fel mer än lite problem med höften på samma sida så nu har jag fått några övningar att göra. 
På kvällen firade vi C:s ena barnbarn som fyllt 9 år på en pizzeria.

Lördagen blev det som vanligt besök på torget och till lunch denna dag blev det blomkålssoppa. Soppa tre dagar denna veckan alltså, men vi gillar soppa alltså. Speciellt den här lördagen smakade det bra eftersom det var full storm ute, och dessutom åskade det, märkligt väder. Vi köpte blabd annat med oss kalettekål från torget som vi stekte tillsammans med broccoli till kvällens tacogratäng. 

(null)

Resten av lördagen och även delar av söndagen kollade vi på Succession. Har ni sett? Vi är inne på säsong 3 av 4.

(null)

Det handlar om en familj med ett mediaimperium och allt som händer där. Svårt att sluta när man väl börjat titta. 

Ja det var väl nästan allt från veckan som varit. Ha det så gott, vi hörs 🤗

Liknande inlägg

2 kommentarer

Jossu

21 Oct 2023 11:51

Oj så nära planet flög. Kul att du har bilder att titta tillbaka på när resan fick skjutas fram.

Svar: Ja det är riktigt nära planet flög, på väg att landa på Mallorcas flygplats. Ha det fint 😍
Casa Loda

Heléna

14 Nov 2023 14:30

Ibland har man massor man vill blogga om och ibland känns det som att det är tom i huvudet. Jag har haft en paus för huvudet har inte orkat med att svara på kommentarer och då känns det inget roligt att blogga. Ska försöka svara ifatt på kommentarer innan jag skriver inlägg igen tror jag. Så gott med soppa och det passar ju perfekt nu när det är kyligt ute. Jag har inte sett den serien, så tack för tipset! Kramar 🤗🥰💖

Svar: Hej! Tack för din kommentar, alltid så kul att läsa. Jag har sett att du tagit en paus men ta det lugnt och i din egen takt. Massa kramar 🥰🤗
Casa Loda

Kommentera

Publiceras ej