Måndag igen, en kall dag vi vaknade till. Nu känns det i luften att hösten är här men ändå så fina dagar med mycket sol och det är vi ju tacksamma för.
 
I dag blir det en återblick till förra veckan. På tisdagen blev det gnocchi till lunch. Inte pastavarianten utan  jag brukar köpa färska potatisgnocchi från Rana. Rätteb gjorde Ernst i ett program och det är ett recept från hans mamma från början som finns på köket.se. Gott blir det i alla fall med bland annat svamp, prosciutto och zucchini till. 
 
(null)
 
 
(null)
 
Som ni ser kunde jag använda de nya pastatallrikarna.
 
(null)
 
Spegel till salu, som ska läggas ut på Marketplace men inte kommit så långt än.
 
(null)
 
Den här tröjan älskar jag, köpt på Andotherstories för ett tag sedan och flitigt använd.
 
 
(null)
 
En lunch till från förra veckan, kålpudding och potatismos denna gången, mannens favoriträtt och jag är ju rätt förtjust i det också.
 
(null)
 
Jag följer "italieninomräckhåll" på instagram. Hon (Maria Unde Westerberg) och mannen är ute och reser i Italien nu och rekar inför kommande bok. Självklart köper jag den när den kommer ut. Hon har tidigare skrivit både  "Rivieran inom räckhåll" och "Languedoc inom räckhåll" tillsammans med Kristina Svensson. Jag har Rivieran inom räckhåll här hemma och den hade vi med oss förra året när vi var i Nice med omnejd. Vi har planer på en tågresa till Italien nästa år så jag hoppas på mycket tips.
 
 
(null)
 
Väskan jag använder vid torghandeln. I lördags köptes det grönsaker, ägg och fisk.
 
(null)
 
 
Det blev två krukor med ljung också från torget. Den fina cyklamen har jag fått av mina jobbarkompisar 😍
 
(null)
 
 
Ganska skönt här ute när solen skiner. 
Hoppas solen fortsätter skina även denna veckan ☀️ Ha det fint!
 
 
 
 
 
 

Liknande inlägg

1 kommentarer

Heléna

14 Oct 2023 15:25

Det märks verkligen att det har blivit höst nu! Även som solen skiner idag, så blåser det förskräckligt kallt. Är dock tacksam över att det inte regnar nu när det är helg. Gnocchi rätten ser god ut och härligt med de nya pasta tallrikarna. Jag älskar kålpudding, men lagar det inte så ofta sedan jag blev sjuk. Alla moment gör att jag drar mig för att laga det. Så fint ni har det ute på balkongen och ljungen och cyklamen blev jättefina tillsammans. Hoppas du får en riktigt fin helg! Kramar 🤗😍💖

Svar: Tack så mycket! Helgen har varit bra även om det blåst riktigt mycket här också, och åskat!!! Ha det så bra 😍🤗
Casa Loda

Kommentera

Publiceras ej