Hallå där!
I dag är det ledig dag och det brukar ju innebära städ och tvätt men det har jag klarat av nu. 
 
En del hotell som jag har varit på kan ha en egen doft, ett signum för just det hotellet. Det kan vara doftljus och tvålar och man kan känna doften lite svagt. En av de bästa dofterna jag känt finns på ett hotell i Palma på Mallorca, som jag har skrivit om tidigare. Vi har inte bott där men har besökt deras takterrass flera gånger. Jag frågade i receptionen vid ett tillfälle om man kunde få köpa ett doftljus eller tvål i den här doften men det gick ju inte. Däremot tipsade hon om att den innehöll fikon så jag kanske kunde hitta något liknande. 
 
  
(null)
 
Takterrassen på Hotel Sant Francesc i Palma
 
 
Och nu har jag hittat doften som påminner väldigt mycket om den på hotellet! Figue Du Japon från Victor Vaissier som jag köpte en tvål av just för att testa. Så glad man kan bli alltså. Den finns både doftljus och doftpinnar som jag tänkte jag ska ha nere i stugan där det kan lukta lite för mycket "sommarstuga" när man kommer dit. 
 
 
(null)
 
(null)
 
 
Nu börjar det blil dags att fixa lunch, i dag blir det fisksoppegryta som jag brukar göra ibland, receptet kommer från Annas Mat av Anna Bergenström. Jag har en gammal upplaga av boken men det finns säkert med i den nyare också!
 
 
 (null)
 
 
 
 
Två tips från mig i dag alltså! Och med det önskar jag en trevlig fredag till er!
 
PS! Med tanke jag är ganska ny här med min blogg får man gärna lämna en kommentar om det är något som inte fungerar eller är störande. Alla tips och synpunkter mottages gärna!
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej