Brukar ni titta på Hercule Poirot, ni vet den belgiske detektiven i boken som skrevs av deckarförfattarinnan Agatha Christie. Har varit hemma ett par dagar nu pga. halsont och då har jag passat på att kolla emellanåt, det ligger nästan alltid ute några avsnitt på TV4 play. Tror den är gjord i 12 säsonger men så mycket har jag inte  sett. 
 
 
 
 
I vilket fall gillar jag miljöerna han rör sig i, ibland är det medelhavskryssning, ibland Blå tåget till rivieran, ibland är han på slott och löser olika mordgåtor osv. 
 
Och vi ska ju inte tala om hans hem och kontor, inrett i Art deco-stilen jag gillar. Underbart! I dag hittade jag till en blogg, The Chronology of Agatha Christie som bara handlar om Poirot! Och kan man tänka sig, där låg massa bilder ute på hans hus och hem. Kanske inte bästa kvalitet men dock.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I går kväll var det ju också premiär för två nya TV-program som jag väntat på länge,
Husdrömmar Sicilien .Marie och Bill från Höganäs som varit med tidigare i Husdrömmar. Nu har de köpt ett rosa palats på Sicilien, Palazzo Cirillo som ska renoveras. Får se om jag kan hålla mig utan att titta på alla avsnitten i förväg.
 
 
 
Och alldeles efter kom Hjälp vi har köpt en bondgård, Brita och Kalle Zackari som flyttat från storstan och köpt en bondgård.
 
Fullt upp på torsdagkvällarna alltså, då även Gåsmamman och Wahlgrens värld  visas. Är det någon som sett programmen här ovan? 
 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej