Ännu en solig dag och kanske blir det en aning varmare än det varit på sistone. Valborgsmässoafton i dag då, blir ju förstås som en vanlig helg och vi har inga större planer. 
 
Jag funderar för fullt på vad vi ska äta. Tycker att man ska äta varmrökt lax på Valborg men denna gången får jag inte medhåll av C. Han påstår att vi ätit det tre helger i rad men det tycker jag inte spelar någon roll alls. Lax är alltid gott. Det kanske blir grillat i stället då. Annars är jag väldigt sugen på att pröva Elsa Billgrens  trädgårdspasta
 
(null)
 
Ser så fräscht ut och passar väl utmärkt till våren. Vet inte om jag kan få tag i ramslök så det kanske får bli någon vårlök i stället. Och burrata till, så gott. 
 
Eller man kanske kan göra Sofia Woods paj med sparris?
 
(null)
 
 
Skulle kunna tänka mig att duka med de här tallrikarna som Ulrika Norberg har, Tibet från Gefle. 
Ska börja leta efter dem. Jag gillar svartvitmönstrat porslin. 
 
 
(null)
 
 
 
(null)
 
Om allt hade varit som vanligt kanske man kunde åkt iväg på en långhelg till Helenekilde badhotell i Danmark. Det får vi drömma om till en annan gång men lägga sig på sofflocket och slappna av kan vi ju göra i alla fall.
 
Trevlig helg önskar jag!
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej