I år kan väl ingen klaga på att det inte är vinter i alla fall. I natt har vi väl haft närmare 15 minusgrader och snö finns det ju också gott om. Jag börjar bli lite trött på kylan men det positiva är ju ändå att det är mycket sol på dagarna som lättar upp. 
 
 
 
Den här bilden älskar jag, så pass mycket att jag lagt den på datorns skrivbord. Jag tog den när vi var på La Belle Vue i Frankrike för ett par år sedan. Ett sådant härligt minne. Den här dagen hade vi varit nere vid havet, det var 35 grader, och när vi kom tillbaka till La Belle satte vi oss nere vid poolen och tog ett eller två glas från kylen där jämte. Nu har de renoverat utrymmet där bakom så det ser inte riktigt likadant ut. 
 
Men visst är man sugen på att resa? Jag har haft en period nu i år där jag varit sjukskriven och har fått ta det väldigt lugnt. På eftermiddagarna har det därför blivit att jag tittat på TV och drömt mig bort. Dels har jag sett På kryssning med Jane McDonald som är ute och reser på massa olika härliga kryssningar. Dessutom har jag tittat på En plats i solen - borta eller hemma bäst , ett brittiskt program där man följer par som letar semesterboende (eller permanent) i antingen Storbritannien eller vid Medelhavet i Spanien, Italien, Frankrike och även Malta har väl varit med.
 
Nu har jag sett att det kommer en ny brittisk serie på Sjuan, Jorden runt med tåg som har premiär på tisdag nästa vecka. Börjar tydligen med tåg till Paris så det ska jag kolla. Jag älskar att åka tåg och kan gärna tänka mig att nästa resa blir med tåg till Frankrike, vi får se.
 
Alla där här programmen jag skrivit om går på Sjuan men går ju att streama också på TV4 play. Det var lite tips att kolla på om man är lika sugen på att resa i väg som jag är. 
 
Nu ska jag ner till blomsteraffären och köpa en vårbukett tänkte jag. Trevlig helg!
 
 
 
 
labellevue,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej