Häromdagen hämtade jag ut dahliaknölar som jag beställt ftån Zetas trädgård. Förra året var jag för sent ute och fick inte tag i några alls. 
 
 
(null)
 
 
I år lyckades jag i alla fall få tag i Café au Lait som jag tycker är så vacker. Hade den i stugan för några år sedan men lyckades inte övervintra den. Sedan har den varit så populär så det har varit svårt att få tag i den. Såg att den är slut nu också hos Zeta. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sam Hopkins -  foto Zetas trädgård
 
 
 
 
 
 
Silver Years - foto Zetas trädgård
 
De blev de här knölarna vi köpte, hoppas bara det lyckas nu också. 
 
 
 
 
(null)
 
Så här såg Café au lait ut för några år sedan när vi hade den i stugan, bilden nedan är tagen i oktober så då var det lång blomning. Kanske inte riktigt likadan i färgen som den ser ut på bilden ovan. Man vet aldrig hur det kommer bli. 
 
 
(null)
 
 
cafeaulait, dahlia,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej