Förra veckan fyllde mannen i huset år och vi åkte iväg för att fira detta i Göteborg. Som vanligt bodde vi på hotell Pigalle, favorithotellet nummer 1. Rummet vi bodde i har vi faktiskt haft en annan gång för ett par år sedan. 
 
 
(null)
 
(null)
 
Utsikten från rummet på morgonen  där man till vänster skymtar hotell Eggers och rakt fram ligger Posthotellet. 
 
När  vi checkat in på hotellet började vår vanliga runda när vi är i Göteborg. Lunch på Kometen och därefter gick vi upp mot Magasingatan och en av mina favoritaffärer där, nämligen Artilleriet
 
 
(null)
 
Här finns så mycket att titta på som jag gillar och nu hade man ju också börjat julpynta.
 
 
(null)
 
 
 
(null)
 
Fåtöljen med fotpall skulle man ju inte tacka nej till förstås.
 
 
(null)
 
Och inte heller den gröna soffan, så underbar färg
 
Efter att vi vandrat runt på stan ett par timmar var det sedan dags att besöka nästa hotell. Vi brukar alltid titta in på hotell Dorsia och ta en liten drink, så lugn och soft miljö där. 
 
(null)
 
C beställde in en gin och tonic och jag valde en champagnedrink med grillad ananas och lite tryffelmajonnäs med aioli. Den här stunden kan jag riktigt längta till alltså. 
 
 
 
(null)
 
På kvällen åt vi på Pigalle i deras restauran Ateliér. Vi var ju så nöjda efter sommarens besök och det var inte sämre denna gången. Jag åt smörstekt torsk med spetskål bland annat, ljuvligt. 
 
 
 
(null)
 
 
(null)
 
 
 
(null)
 

Jag tröttnat aldrig på det här hotellet tror jag. Lika skönt varje gång man kommer hit. Och det är ju inte alla hotell man kan sitta och äta frukost med en brasa som sprakar i närheten. Alskar detta!
 
 
(null)
 
(null)
 
 
Pigalle, dorsia,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej