Jag har väl sagt tidigare att jag läser tidningar i  Readly och nu senast var det från Elle Mat & Vin som jag hittade lite inspiration. Jag blev bland annat lite sugen på den här salladen med apelsin, avokado och burrata, det måste jag nog prova. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Ett annat uppslag var "Rutan i rampljuset" som samlade ihop lite av mina rutiga favoriter, kunde varit jag själv som satt ihop det här kollaget. 
 
 
 
 
 
(null)
 
Här ovan syns lite av min svartvita rutiga samling. Och nedan finns ett print av konstnären Emilia Ilke som också finns med i kollaget ovan. 
 
 
(null)
 
Men det är inte bara rutigt som gäller. I mina tavlor har det ofta varit prickigt som dominerat som man kan se i ett par av mina alster nedan. 
 
(null)
 
(null)
 
 Men nu börjar det också gå över mot randigt, senaste inköpen här hemma är vasen och kuddfordralet här nedan från Ellos. Är så himla förtjust i den här vasen i handblåst glas. Den passar in överallt och jag har inte riktigt bestämt mig än för var den ska stå, för tillfället har den hamnat på öppna spisen.  
 
 
(null)
 
 
(null)
 
 
Sista inspirationen från Elle Mat & Vin är den här spetskålen med romsås, ser väldigt gott ut tycker jag. 
 
 
 
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej