I min ungdom jobbade jag på B&W stormarknad. En dag kom en kund och ville lämna tillbaka de franska besticken med träskaft han köpt eftersom de inte funkade i diskmaskinen. Han fick ju förstås pengarna tillbaka och min chef sa att du kan väl köpa de här besticken för 1 kr, du ska ju snart flytta hemifrån! Jag köpte ju naturligtvis besticken och de har hängt med mig nu i cirka 45 år. Får ju säga att det blev ett bra köp.Nu efter alla dessa år har dock nitarna i besticken börjat släppa och ja, vi har även diskat dem i maskin. 
 
 

(null)
 
Jag har letat efter nya likadana bestick i flera år och kollat flitigt på Tradera. De kända Melronbesticken brukar ju dyka upp där och brukar sticka i väg i pris men mina bestick är inte märkta med Melron. I vilket fall hittade jag för ett tag sedan bestick som ser exakt likadana ut som mina, endast gaffel som skiljer lite åt. Jag vann auktionen på Tradera och nu har jag "nya" bestick som jag väl kommer ha livet ut. 
 
 
 
 
(null)
 
Besticken till vänster är de gamla, jag har oljat upp dem emellanåt men vad hjälper det när nitarna börjat lossna. De nya besticken diskar vi nu för hand. Besticken är alldeles perfekt att äta med, alldeles perfekt utformade och jag blev så glad att jag kunde hitta nya likadana.  
 

 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej