I dag känns det verkligen som att hösten är på ingång. Fick ha taklampan tänd i dag när jag läste morgontidningen och det känns som ett tag sedan det var så. Jag är fortfarande ledig ett par veckor till men det gör mig inget att vi går mot hösten nu, jag gillar verkligen hösten. 
 
I dag tänkte jag i alla fall att vi går tillbaka till sommar och semester och en utflykt vi gjorde en dag när det inte var som allra varmast. När vi är i stugan håller vi till i södra Halland, nästan så långt ner man kan komma i Halland innan gränsen till Skåne. Denna dagen for vi norrut och styrde kosan mot Varberg. 
 
Vi gjorde först ett stopp på Strömma Farmlodge som ligger i Tvååker, tror man kan säga mellan Falkenberg och Varberg. Jag har läst och hört mycket om det här stället innan och var lite nyfiken på det nu. 
 
(null)
 
(null)
 
Här finns bland annat inredning, café, bed & breakfast, glass, gårdsbutik, restaurang och man har även uppträdande här med kända artister. Vi kollade mest runt i butikerna utan att köpa något. Mycket folk här denna dag, liksom det väl varit överallt på platser vi besökt den här semestern. 
 
Nästa stopp blev på Brukstorget i Varberg. Här var det också massor av folk och nästan svårt att hitta en parkeringsplats. Även här flera olika typer av butiker men jag var mest nyfiken på Krickelins butik KLco och Artispelisse, Vi började i den senare butiken som bland annat drivs av ett svenskt par som har ett Bed & Breakfast i Provence i södra Frankrike, Villa Juli Guesthouse, som vi hoppas kunna besöka nästa höst. 
 
(null)
 
Om jag förstår det rätt utökade man sin verksamhet under pandemin och började sälja antikviteterfrån Frankrike och även stengolv, vilket resulterade i den här butiken i Varberg. 
 
(null)
 
Mycket fint att titta på här i vilket fall även om jag tycker det är lite höga priser men så kanske det blir med franska antikviteter. 
 
 
(null)
 
Tittade lite extra på de här svartvita kuberna i marmor, jag är ju lite förtjust i svartvita föremål, men lite för dyrt för min kassa faktiskt. 
 
Nästa stopp blev hos Krickelin vars blogg jag följt i många år.  Sedan något år tillbaka har hon också butiken KLco där hon säljer téer, kläder i linne, inredning, konst, böcker med mera. Jättemysig butik!
 
(null)
 
 
(null)
 
(null)
 
Har ni sett vilka maffiga pelargoner! De är vattnade med tångnäring som jag köpte med mig hem. Hoppas på lika fint resultat så småningom. 
 
Kristin och familjen har förresten skaffat hus i byn Neffie i Frankrike. Samma by där La Belle Vue ligger, det svenska B&B som vi besökte för ett par år sedan och som jag ju skrivit en del om här tidigare. Krickelin är en riktigt fin inspirationskälla för mig och om ni inte följer henne sedan tidigare tycker jag absolut att ni ska göra det.
 
Ha en fin vecka så ses vi snart igen!
 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej