Hej igen! Nu är vi hemma efter en långhelg i stugan. Så skönt att kunna vara där lite längre tid än bara en helg. Och nu är det ju kul att kunna se lite vad som sker i trädgården. Det hade hänt en del i rabatterna sedan vi var nere senast. Nya tulpanlökar som sattes i höstas har kommit upp + att en del av de gamla lökarna börjat blomma. Jag har förresten lärt mig nu att de är sidolökar till de gamla som blommar om, och inte som jag trott att det är de gamla tulpanlökarna som kommer tillbaka år efter år. Om man inte plockar blommorna så blir det alltså sidolökar som kommer nästa år. Jag tror att jag fattat det hela rätt. 
 
 
(null)
 
Gräsklipparen hade skött sig alldeles utmärkt. Det händer ju att den fastnar i buskar då och då men det kanske blir lite senare på säsongen när buskarna växt till sig lite mer. 
 
 
(null)
 
Pionbusken har också växt till sig sedan sist.
 
 
 
Vi åkte hemifrån på onsdageftermiddagen efter jobbet. När vi åkte var det 27 grader, knappt man tror det är sant. När vi kommit söder om Värnamo blev det dock svalare och svalare. 
 
(null)
 
Bilens termometer visade 15 grader när vi var ett par mil från stugan och när vi var framme var det 13 grader. Vilka kontraster!
 
 
(null)
 
(null)
 
På torsdagen kunde vi i alla fall plantera ut dahliaknölarna vi skickade efter tidigare i våras. Ska bli så spännande att se hur det blir.r kan ni se vilka sorter vi planterat. Vi har inte förodlat dem utan planterade direkt i jord, hoppas det ska gå bra. 
 

 
(null)
 
Grannens fina körsbärsträd har vi nästan mer glädje av att titta på ;) 
 
 
(null)
 
 
Och så min favorit den här årstiden! Rapsfälten som blommar för fullt nu, det här är taget mellan Höganäs och Mölle i Skåne. Bara en liten bit härifrån blev det dimma och när vi kom fram till Mölle kunde man knappt se någonting, så det var bara att vända och åka tillbaka. Men jag är ganska säker på att det blir fler tillfällen att besöka Mölle den närmaste tiden.
 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej